loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

"دکتر مهرداد منصوری"یکی از مشکلات احتمالی دوچرخه سواران درد در ناحیه گردن و کمر است. گرچه کمردرد مشکل شایعی در همه افراد است ولی خود دوچرخه سواری بالاخص میتواند موجب فشار بیش از حد به کمر و گردن شود. یکی از علل این درد ها ارتفاع دسته های دوچرخه است. دسته های خیلی پایین دوچرخه موجب فشار بیش از اندازه به کمر و گردن شده و موجب بروز درد در آنها میشود. از طرف دیگر برای کاهش کمردرد در حین دوچرخه سواری ستون مهره باید یک قوس با تحدب به سمت بالا داشته باشد. استفاده از دنده های…

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دوچرخه سواری و تمام فواید سلامتی آن برای جسم و روح انسان 0 20 najma71
درب ضد سرقت استیل 1 63 vahidabbasi
فرایند ساخت وایت برد شیشه ای (شیشه سکوریت) 1 404 vahidabbasi
دندانپزشکی شبانه روزی در تهران 2 408 shakib2021
البرز 5 926 fariborz
درب ترمووود 0 54 sara_zand
درب ضد سرقت سفید 0 32 sara_zand
درب ضد سرقت با کیفیت 0 43 sara_zand
درب ضد حریق 0 55 sara_zand
درب ضد سرقت لابی 0 45 sara_zand
درب پلی وود 0 58 sara_zand
درب ضد سرقت 0 39 sara_zand
درب اتاق سرور 0 45 sara_zand
درب استیل 0 57 sara_zand
درب ضد سرقت فلزی 0 52 sara_zand
جاذبه های گردشگری تور پاتایا 0 80 aydaaa
جاذبه های گردشگری تور تفلیس 0 62 aydaaa
لذت سفر با کاپادوکیا با تور ترکیه 0 40 aydaaa
بهترین برنامه های gps قابل نصب بر گوشی برای سفر 0 142 nazaninshahabi137011
صافکاری و نقاشی آلفارومئو 0 141 alfaromeo
بیماری های ایمپلنت 0 140 kasradental99
سفر به روستای شگفت‌انگیز ماخونیک؛سرزمین آدم‌کوچولو‌های 4 1220 naaadia
بهترین جاذبه‌های گردشگری چین (بخش اول) 0 172 zahrabb
آشنایی با آب و هوای شهر رم ایتالیا 0 187 zahrabb
آشنایی با قصر دی وژ پاریس فرانسه 0 194 zahrabb
در برنامه تور بالی کجا بریم؟ 0 168 zahrabb
موزه هنر سائوپائولو در برزیل 0 167 zahrabb
آب و هوای مالدیو در طول دوازده ماه سال (بخش سوم) 0 218 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا‌ (بخش چهارم) 0 164 zahrabb
بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش سوم) 0 184 zahrabb

"دکتر مهرداد منصوری"

یکی از مشکلات احتمالی دوچرخه سواران درد در ناحیه گردن و کمر است. گرچه کمردرد مشکل شایعی در همه افراد است ولی خود دوچرخه سواری بالاخص میتواند موجب فشار بیش از حد به کمر و گردن شود. 

یکی از علل این درد ها ارتفاع دسته های دوچرخه است. 

دسته های خیلی پایین دوچرخه موجب فشار بیش از اندازه به کمر و گردن شده و موجب بروز درد در آنها میشود. 

از طرف دیگر برای کاهش کمردرد در حین دوچرخه سواری ستون مهره باید یک قوس با تحدب به سمت بالا داشته باشد. 

استفاده از دنده های سنگین بخصوص در سربالایی میتواند موجب کمردرد شود. 

پس در شیب های رو به بالا باید سعی کنیم از دنده های سبکتر استفاده کنیم. 

ضعف عضلات کمر در دوچرخه سوار هم از علل شایع کمردرد در دوچرخه سوار ها است. 

با تقویت عضلات کمر و شکم میتوانیم تا حد زیادی از این درد ها پیشگیری کنیم.

2114 8

2114 11

            نشستن نامناسب                         نشستن مناسب                 به عقب بردن سر موجب درد گردن میشود


  • مفصل ران

از مهمترین علل درد لگن و مفصل ران در یک فرد دوچرخه سوار میتوان از بیماری های زیر نام برد 

  • گیر کردن تاندون های اطراف مفصل ران : گیر کردن تاندون های اطراف مفصل ران میتواند موجب درد در کشاله ران یا در قسمت خارجی مفصل شود.
  • گیر کردن مفصل ران : گیر کردن یا ایمپینجمنت مفصل ران معمولا موجب احساس درد در کشاله ران میشود بخصوص وقتی که مفصل ران خم شده یا به داخل میچرخد.
  • پارگی لابروم : پارگی لابروم معمولا موجب درد کشاله ران میشود مشکلات پرینه پرینه Perineum ناحیه ای بین مقعد و آلت تناسلی است. این ناحیه حاوی اعصاب و عروق خونی زیادی است که در حین دوچرخه سواری تحت فشار قرار میگیرند. فشار به این عروق و اعصاب بخصوص عصب پودندال میتواند موجب احساس گزگز و بیحس در ناحیه پرینه و همچنین اختلال موقت در عملکرد جنسی ورزشکار شود. اختلالات ذکر شده ممکن است تا چند روز بعد از یک دوچرخه سواری طولانی باقی بمانند.

2114 4

2114 5

فشار به عروق و اعصاب پودندال بر اثر فشرده شدن آنها بین استخوان لگن و زین دوچرخه

شیب زین دوچرخه به جلو و پایین موجب فشار کمتر زین به ناحیه پرینه و در نتیجه کمتر شدن احتمال بروز علائم ذکر شده میگردد. متاسفانه زین های باریک که در دوچرخه های حرفه ای استفاده میشود موجب فشار بیشتر به عروق و اعصاب پرینه میشود. 

در مسافت های کوتاه مدت ممکن است استفاده از پد های ژلاتینی بتواند مقدار فشار زین به ناحیه پرینه را کاهش دهد ولی این اقدام در دوچرخه سواری های طولانی مدت کارساز نیست.

برای کاهش فشار زین به پرینه توصیه میشود .

  • هر چند وقت یکبار از روی زین بلند شوید و اجازه دهید ناحیه پرینه شما کمی آزاد شده و به آن فشاری وارد نشود جای خود بر روی زین را مرتبا تغییر دهید.
  • شیب زین را کمی به سمت جلو و پایین بدهید.
  • استفاده از شورت های مخصوص دوچرخه سواری با پد در ناحیه پرینه ممکن است کمک کننده باشد.
  • در مسافت های کوتاه دسته دوچرخه را کمی بالاتر قرار دهید تا فشار کمتری به پرینه وارد شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 218
  • بازدید امروز : 339
  • آی پی امروز : 120
  • باردید دیروز : 226
  • آی پی دیروز : 123
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید ماه : 1,016
  • بازدید سال : 267,373
  • بازدید کلی : 1,962,067
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    دوچرخه سواران و کوهنوردان اقوام ایرانی