امیدوارم که کم کم این موضوع جا بیوفته که :
هر کسی برای استفاده ی خاص خودش ، دوچرخه ی خاص همون سبک رو بگیره!
وقتی تو شهرین، Urban بخرید.

وقتی مسافت طولانی رو تو جاده رکاب میزنید و وسایل زیادی ندارین، یه Road بخرید.

اگه مسابقه میدید یه Triathlon بگیرید.

وقتی مسافرت میرید، Touring بخرید.

وقتی کوه سبک میرید،XC (Cross Country)l،

وقتی کوه متوسط میرید،AM (All Mountain) (Full Suspension)l،

و اگه کوه خفن میرید DH (Down Hill)l بخرید!

اگه اهل حرکت زدنید BMX یا Trial بخرید.
<=BMX
<=Trial
و نهایتأ اگه تو کار Dirt Jump هستین که دیگه تکلیفتون روشنه!

جدیدأ از این دوچرخه باتری دارها هم ایران اومده که امیدوارم نبینم کسی ازاینا بخره!که اگه ببینم وای به حالش! ;)
آدم دوچرخه بگیره اونوقت رکابش رو باتری بزنه براش!!!خیلی سختته موتور بخر و خلاص!

دوستان دوچرخه چیزی نیست که بشه از یه Style خاصش برای سبک های دیگه هم استفاده کرد.
پس تکلیف خودتون رو مشخص کنید.یک بار برای همیشه.ببینید واقعأ آدم کدوم رشته هستید.
شاید کراس رو بتونید یه استفاده ی عام تر ازش بکنید اما اگه مدت استفاده تون زیاد باشه این فقط و فقط انرژی شماست که تلف می شه.دوچرخه یه وسیله ی فوق العاده بهینه است اما اگه به جا استفاده بشه.
مثلأ خیلیها که اصلأ عاشق مسافرت با دوچرخه هستن میان و کراس میخرن که تفاوت قیمتی هم ندارن!
یا اینکه طرف عشق حرکت زدنه بازم میاد کراس میخره!
ای بابا!والا همه جور دوچرخه رو نمایندگی ها وارد میکنن با قیمت های متنوع!
من وظیفه ی خودم دونستم که انواع Style های دوچرخه و مورد استفاده ی هر کدوم رو بگم.
باشد که دوستان از سواری لذت برند، انرژی از دست نداده، هیچ، با هر رکاب از این وسیله ی شگفت انگیز ساخته ی ذهن بزرگ انسان انرژی بگیرند و به دیگران هم انرژی بدهند.
بلکه چهار نفر دیگه هم شما رو ببینند و یه تکونی به خودشون بدن و اگه دوچرخه ی کهنه ای چیزی تو خونه دارند به جای اینکه به قیمت 5000 تومن بدن به نون خشکی، دستی به سر و روش بیارن و لذتش رو ببرن.(و البته بعدأ دوچرخه رو ارتقا بدن!)
با سپاس از گروه ”دوچـرخـه ی کـوهسـتان“ آبـیـدر